Wout Jansen beoogd tijdelijk vervanger wethouder Werkman

Gepubliceerd op: 30 januari 2024 15:01

EMMELOORD - Naar aanleiding van de door overspanningsklachten afwezige wethouder Sacha Werkman heeft de ONS-fractie van Noordoostpolder de heer Wout Jansen voorgedragen als tijdelijke vervanger. Sinds november is Werkman afwezig. Ondanks de waarneming van belangrijke dossiers door de overige drie wethouders en de burgemeester, is de behoefte aan tijdelijke vervanging ontstaan omdat de herstelperiode van Werkman langer gaat duren dan gedacht.

Huidige functie en voordracht op donderdag 8 februari
De heer Jansen is op dit moment Statenlid voor Sterk Lokaal Flevoland en heeft vanuit het verleden ervaring als wethouder in Zeewolde en Lelystad. In de raadsvergadering op donderdag 8 februari wordt Jansen door de ONS-fractie voorgedragen als wethouder.

Beoogde portefeuille
Het beoogde takenpakket omvat onder andere Financiën, Voorzien in Vastgoed, WMO en Volksgezondheid, Sociaal Domein en Welzijn, Toezicht & Handhaving, Project Zorgplein en Recreatie en Toerisme, evenals de wijken van Emmeloord.

Volg de vergadering
De raadsvergadering begint op donderdag 8 februari om 19.00 uur en is te volgen in de raadzaal van het gemeentehuis van Noordoostpolder in Emmeloord en ook te volgen via de livestream via raad.noordoostpolder.nl.