Voorlopig geen plan voor overdekte fietsenstalling

Gepubliceerd op: 29 januari 2019 13:01

Gemeente Noordoostpolder gaat de mogelijkheden voor een overdekte fietsenstalling op de vernieuwde Deel niet onderzoeken. De PvdA haalde maandag in de gemeenteraad een motie van tafel. Volgens wethouder Haagsma kan na afronding van de Deel-plannen wel gekeken worden naar een onderkomen voor fietsen.

In de commissievergadering leek de motie van de PvdA nog op behoorlijke steun te kunnen rekenen. Ook toen wees Haagsma al op de consequenties. Volgens hem vertraagt een onderzoek naar een fietsenstalling de plannen voor de nieuwe Deel.

Ook zou een gebouw de 'zichtlijnen' op het plein verstoren. Bovendien zou Haagsma 'met hangende pootjes' terug moeten naar ondernemers waarmee hij afspraken had gemaakt. Ondernemer Bangma van Halte 24 meldde zich wat dat betreft al na de commissievergadering. Maandagavond wees Haagsma ook nog op de 'sociale onveiligheid' die een gesloten fietsenstalling met zich meebrengt.

De wethouder ziet meer in 'een moderne variant', zoals fietskluizen. Hij wil daar graag naar kijken als de nieuwe Deel is gerealiseerd.