Uitstel verbreding N50 onacceptabel

Gepubliceerd op: 28 januari 2020 11:01

Noordoostpolder probeert samen met andere gemeenten en Flevoland en Overijssel vertraging van de verbreding van de N50 te voorkomen. Dat antwoordde wethouder Simonse maandagavond in de gemeenteraad op vragen van ChristenUnie-SGP.

Volgens raadslid Knijnenberg is uitstel 'onacceptabel'. Ze wijst op het grote aantal ongelukken en slachtoffers op de weg.

Rijkswaterstaat meldde vorig jaar nog dat de werkzaamheden eerder zouden worden uitgevoerd, maar heeft omwonenden geïnformeerd dat er nu juist vertraging is vanwege de discussie rond stikstof. Woensdagavond is daarover ook een informatiebijeenkomst in Kampen.

Simonse betreurt het mogelijke uitstel 'enorm'. Hij zet zich met vijf collega's van andere gemeenten en de Gedeputeerden van Flevoland en Overijssel in om de vertraging tegen te gaan.