Onderscheiden Berthoo Lammers verlaat tijdelijk de raad

Gepubliceerd op: 09 juli 2019 14:07

Berthoo Lammers verlaat tijdelijk de gemeenteraad. Volgens de fractievoorzitter van ONS is dat nodig vanwege zijn 'fysieke gesteldheid', waarvoor hij de komende periode al zijn energie nodig heeft. "De tijd zal leren of ik mijn passie voor politiek in de toekomst weer kan uitdragen", aldus Lammers.

Vlak voor de gemeenteraad werd hij onderscheiden tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. In een korte toespraak wees Lammers op de veranderingen binnen de gemeenteraad. De tijd waarin coalitie tegenover oppositie stond, zijn volgens hem voorbij. Hij riep de politiek op tot een visie over hoe de polder er over tien jaar moet uitzien.

Lammers wordt vervangen door Martin Mulder. Ook een nieuw gezicht in de gemeentepolitiek is Hilde Versprille van de ChristenUnie-SGP. Zij is daarmee het jongste burgerraadslid van Nederland.