Linda Verduin neemt plaats Henri van Ulsen in

Gepubliceerd op: 08 mei 2019 11:05

Burgemeester Bouman installeerde maandagavond Linda Verduin als nieuw gemeenteraadslid voor de VVD. De inwoonster van Emmeloord neemt de plaats in van partijgenoot Henri van Ulsen. Die vertrekt naar de provinciale staten.

Van Ulsen is tien jaar bij de plaatselijke politiek betrokken, waarvan het laatste jaar als gemeenteraadslid. De ambtelijke organisatie herinnert hem vooral als 'de man van de piketpaaltjes', aldus Bouman. Van Ulsen toonde in een korte afscheidsrede het piketpaaltje dat hij daarom ooit overhandigd kreeg. Die neemt hij mee naar de provincie, waar hij zich ook voor de Noordoostpolder wil inzetten.

De gemeenteraad nam maandag ook afscheid van plaatsvervangend raadsgriffier Dennie Kattenberg. Zij verkast naar de gemeente Epe waar ze raadsgriffier wordt.