Definitief groen licht voor aankoop Dokter Jansencentrum

Gepubliceerd op: 08 mei 2019 11:05

De gemeenteraad zette maandagavond definitief het sein op groen voor de aankoop van het Dokter Jansencentrum. Noordoostpolder wordt voor 4,5 miljoen euro de nieuwe eigenaar van het voormalige ziekenhuis.

Volgens het college is dat een belangrijke stap voor het behoud van medische zorg in de polder. De gemeenteraad stemde daar eerder al mee in en gaf nu ook, unaniem, formeel haar goedkeuring. ONS wilde daarvoor nog wel eerst een toezegging dat de vinger nadrukkelijk aan de financiƫle pols worden gehouden. De SP stemde knarsetandend ook in met de aankoop. "Wij lossen de problemen op die zijn veroorzaakt door de marktwerking, terwijl de zorgverzekeraars hun verantwoordelijkheid niet nemen", aldus raadslid Van Sluijs.